Головна » Статті » Дослідження

Майбутнє Інтернету не за горами

Багато хто мріє дізнатись свою долю, але звичайно це не буде підкріплено фактами та доказами. Але є сфери, де зазирнути в майбутнє можна лише за допомогою досліджень та логічних міркувань. Цього разу нас цікавить майбутня доля Інтернету. Роздивимось можливі сценарії розвитку Інтернет-індустрії та окремі найцікавіші його аспекти, такі як інтернет-торгівля, блогінг, контент майбутнього, інтернет-телебачення та соціальні мережі.



Компанія Cisco разом з одним з підрозділів фірми Monitor Group  об’єднали свої зусилля для проведення дослідження, метою якого було виявити, яке все ж таки майбутнє в глобальної мережі Інтернет . Протягом року тривав збір та аналіз інформації, велися опитування, дискусії та врешті-решт почали вимальовуватись чотири можливі варіанти розвитку Інтернету в найближчі 15 років.

Якщо пам’ятаєте, ще зовсім нещодавно не було безлімітного інтернету, а ще трохи раніше з’єднання з мережею не можна було уявити без надокучливого тріскоту модему. Тепер однак з’являються дедалі нові варіанти підключення до Всесвітньої мережі, а вже існуючі технології згодом набагато дешевшають. Тож, перший сценарій розвитку як раз і полягає в тому, що доступ до мережі Інтернет стане доступним кожному, як за ціною, так і за технічною можливістю. В розвинутих країнах будуть створюватись все нові технології доступу, бо попит у швидкості і якості завжди зростатиме, а в бідних країнах будуть винайдені технології доступні  та реальні для існуючих умов - і все це завдяки завзятій конкуренції між підприємствами-виконавцями.



Другий можливий сценарій передбачає, що кількість кібератак на веб-ресурси буде збільшуватись, а хакери завжди будуть на крок попереду від захисників інформації, тому довіра до Інтернету буде дедалі слабшати. Кінець-кінців Інтернет залишиться тільки для розваг, люди більше не будуть довіряти веб-ресурсам важливу інформацію і це стане причиною уповільнення розвитку інтернет-технологій.



Третій варіант – це розвиток інтернет-технологій у важкій економічній ситуації. Якщо провідні країни матимуть внутрішні економічні проблеми, то перше, що вони зроблять для захисту національної економіки – це будуть намагатись позбутися іноземної конкуренції у сфері торгівлі, працевлаштування та ін. Цей факт без сумнівів згубно вплине на кількість технологічних проривів, а також на розповсюдження та розвиток веб-технологій.



І врешті-решт останній варіант передбачає, що мережева ємність не є нескінченною та, як колись у 2011 році раптово закінчились IP-адреси і було невідомо, як швидко вдасться вирішити проблему, так може статись щось більш вагоме. Тоді буде необхідно переходити на нові міжнародні стандарти, як і відбулося в разі з IP-адресами. Але світ, що втомився від панування Сполучених Штатів в сфері інтернет-технологій, починає опиратись багаторічному диктуванню правил, чим сильно уповільнює вирішення проблеми.



Що стосується інтернет-торгівлі, компанія Softline проводила своє дослідження, метою якого було передбачити розвиток торгівлі в Інтернеті до 2030 року. Ось основні висновки, яких дійшла компанія:

-    до 2030 року усі споживачі будуть цілодобово підключені до Інтернету;
-    податок буде стягуватись з клієнтів, а не з виробника;
-    з’явиться віртуальна валюта;
-    зникнуть митні кордони в торгівлі;
-    в багатьох галузях економіки готівка зникне за непотрібністю;
-    передбачається поява торгівлі відчуттями та емоціями;
-    виробництво стане індивідуалізованим, створення продукту не масово, а тільки по індивідуальному замовленню.



Стосовно блогосфери, вже зараз блоги з довгими статтями витісняються мікроблогами. З чим це пов’язано? По-перше, з тим, що люди мало по малу переходять з лептопів на смартфони та планшети, які відображають менше інформації на екрані, а постійна прокрутка дратує. По-друге, темп життя стає все швидше і люди воліють дізнаватись більше інформації за коротший час. Тому в майбутньому копірайтерам та журналістам будуть платити не за кількість символів, а навпаки – за вміння викласти більше інформації меншою кількістю тексту.



Контент – це найбільш впливовіший на Інтернет-користувача  елемент сайту, саме тому власники сайтів постійно цікавляться, що змінити в контенті, щоб проект приваблював більшу кількість клієнтів. Питання навіть не в далекому майбутньому, а в завтрашньому дні. Міжнародне агентство Latidute провело дослідження щодо контенту. Виявилось, що є 4 найбільш важливих елемента, що впливають на сприйняття контенту:

-    інтерактивність;
-    вплив;
-    занурення;
-    інтеграція.

Окрім того, текстова інформація все більше поступається перед відео та аудіо інформацією. Якщо надати користувачу право вибору: дізнатись одну й ту саму інформацію через відео, аудіо, чи самостійно прочитати текст, зрозуміло, як він розставить ці способи за пріоритетністю.  Без сумніву, текстова подача інформації програє двом іншим способам. Відео – цікавіше дивитись та легше сприймати, бо слова підкріплюються картинкою, а підчас прослуховування аудіо можна робити іншу справу – економія часу. Всім відомо, що при сучасному темпі життя - оптимізація сприйняття інформації та економія часу – найважливіші речі.  



Що стосується телебачення. Прогресивна молодь вже не звертає уваги на включений телевізор. Чому? Бо смішно навіть подумати, що ти маєш додивлятись фільм з того моменту, на який потрапив при включенні, або ж сидіти і чекати, поки новини покажуть за розкладом, якщо можна все це подивитись спочатку та коли зручно. Телебачення занепадає, бо глядачі відмовляються платити за кабельне, якщо можна те саме подивитись в Інтернеті безкоштовно. Через недостатню кількість глядачів, мало хто рекламується на телебаченні, якщо вигідніше засвітитись в Інтернеті. В результаті цього, телеканал недоотримує грошей, щоб купляти цікаві передачі і не має чим привертати глядачів. Замкнене коло. Телебачення мало би якось співпрацювати з Інтернетом, доповнюючи один одного, але поки що телеканали бачать в Глобальному павутинні більше конкурента, ніж помічника. А Інтернет-компанії в свою чергу використовують давні звички телеглядачів – вони беруть за основу телевізор, як апарат, та фарширують його інтернет-контентом – в результаті отримуємо Smart TV (по аналогії зі смартфонами). Smart TV пропонує користувачам (вже не глядачам) зручний інтерфейс, можливість дивитись фільми, серіали, новини, прогноз погоди завжди спочатку та в зручний час, перевіряти email, користуватись соціальними мережами - і все це за допомогою трохи видозміненого пульта дистанційного керування, та не встаючи з дивану.



Що ж чекає на наші улюблені соціальні мережі? Перше, що хотілося б додати в соц. мережі – це систематизувати та перетворити в базу даних фотографії та відгуки користувачів. Щоб можна було продивитись всі відгуки про якесь конкретне місто або пам’ятку, а також продивитись фото, зроблені користувачами там. Щоб це відбувалось автоматично, без необхідності встановлювати спеціальний додаток, куди самому вносити ці дані – таке вже існує. Щодо реклами в соц. мережах, якщо вже її не уникнути, в майбутньому вона безперечно стане більш орієнтована на конкретного користувача. Але для цього недостатньо інформації з анкет «улюблені фільми», «улюблені цитати». Мають з’явитись нові поля анкети, такі як «улюблений стиль одягу» (щоб вам більше не пропонувались сорочки зі стразами, якщо ви гот), «домашні тварини» (можуть бути запропоновані корма, засоби для догляду) та інші, більш важливі питання, ніж «улюблені телешоу». Щодо домашніх тварин, непогано б було зробити окремий підблог для домашнього улюбленця для додавання фотографій, відео, та навіть можливість оновлювати статус – це було б дуже цікаво для господарів тварини. Щодо безпеки, в майбутньому буде відкрита можливість анонімної авторизації для обговорення якихось специфічних тем, наприклад, особистого здоров’я. В недалекому майбутньому ваш акаунт в соц. мережі не буде обмежуватись однією сторінкою. Це буде набір функціоналу, якщо треба розважального, якщо треба корпоративного. Наприклад, щоб створити сайт-візитку своєї компанії не треба буде купляти домен, платити за хостинг та наймати веб-дизайнерів – все це можна буде замовити в соціальній мережі та просто додати до своєї сторінки.



Ось приблизно така картина складається, якщо поміркувати щодо майбутнього Інтернету.  Глобальна мережа все більше поглинає наш час. Безумовно, Інтернет зберігає в собі купу цікавої, корисної та актуальної інформації, але разом з тим купу відволікаючих факторів, спаму, вірусів та інших лих. Але, як бачимо, занепадати він ніяк не збирається, а як раз навпаки, розповсюджуватись по світу, демократизуватись, ставати інтернаціональним та багатомовним. Вчені переконані, що окрім англійської мови для назв сайтів скоро будуть використовуватись інші світові мови і при цьому китайських доменів стане найбільше в світі.
Категорія: Дослідження | Додав: Lippy (29.01.2013) | Автор: Лобанок І
Переглядів: 3333 | Теги: Cisco, соціальні мережі майбутнього, інтернет-телебачення, Monitor Group, інтернет-торгівлі, Майбутнє Інтернету, контент майбутнього, блогінгу | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar